ÇUKUROVA MIMARLIK FAKÜLTESİ, MİMARLIK BÖLÜMÜ 2020-2021 GÜZ YARIYILI DİJİTAL SERGİ HAKKINDA
Link: https://www.cumimplatform.com/
SERGİ KOMİSYONU:
Prof. Dr. Havva Alkan Bala
Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Yeğin
Mimar İnana Abdulli
Mimar Kesra Mansuri
Arş. Grv. Ayşe Merve Rızaoğlu
Arş. Grv. Damla Özinal
AMAÇ: Kurumsal hafızanın oluşumunda Mimarlık Bölümü için Proje derslerinde üretilen tasarımların
arşivlenmesinin yanı sıra sergilenmesi de önemli bir akademik ve pedagojik birikim sağlamaktadır.
Sergileme kültürü ve birikimi öte yandan akreditasyon sürecine katkı sağlamaktadır.
Dünya Sağlık Örgütü tarafından “pandemi” olarak ifade edilen Covid-19 virüsü nedeniyle 2020-2021
Güz yarıyılında stüdyolar uzaktan eğitim ile yürütülmüştür. Tüm yarıyıl boyunca senkron uzaktan
eğitim modeli ile dijital araçlardan yararlanılarak yürütülen eğitim çıktıları bu bağlamda ilktir ve
özgündür.
Dünya ile entegre olma, kolay erişilebilir olma, kurumsal görünürlüğünü arttırma, etkin paylaşım ile
eğitim ortamındaki inter-aktiviteyi sağlama, eğitim standardını “akrandan öğrenme” bağlamında
arttırma, kurumsal hafızayı güçlendirme amacıyla dijital ortamda mimari stüdyo çıktıları
sergilenecektir.
KAZANIMLAR: Dijital serginin yukarıda ifade edilen amaçlarının öngördüğü kazanımlarının yanı sıra
pandemi dönemine özgü zorluklara cevap olabilecek başka katma değerleri söz konusudur. Şöyle ki;
Kampüse ve Mimarlık okuluna fiziksel olarak gelemeyen öğrenciye dijital ortamda inşa edilecek olan
Mimarlık Bölümünün yeni mekanlarını sanal olarak sergi yolu ile deneyimletmek önemli bir aşinalık ve
aidiyet yaratacaktır.
Sergileme kültürünün eğitim pratiklerimizin ayrılmaz bir parçası olduğu yaygın olarak benimsenen bir
görüştür. Pandemi sonrasında yüz yüze eğitime geçildiği durumda bile sergileyerek eğitim ortamını
zenginleştirmeye dijital sergi ile de eşlik edilme potansiyeli bulunmaktadır.
Bir diğer olasılık ise fiziksel olarak sergilenen her pafta ve maketin barkod ile dijital sergi ile bağının
kurulmasıdır.
Öğrenciler arasında rekabet ve dayanışmayı arttırarak eğitim niteliğine girdi sağlanması
beklenmektedir.
Öğrencilerin kurumsal aidiyetinin artmasına yönelik sergi sürecine kendi ürünlerini sahiplenerek
tasarım becerilerini arttırmaları amaçlanmaktadır.
Mimarlar Odası Adana Şubesi başta olmak üzere diğer tüzel ve kamusal kurumlarla entegrasyonunun
sergi yoluyla dijital ve örgün ortamda arttırılması beklenmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder