ÇUKUROVA MIMARLIK FAKÜLTESİ, MİMARLIK BÖLÜMÜ 2020-2021 GÜZ YARIYILI DİJİTAL SERGİ HAKKINDA 

Link:  https://www.cumimplatform.com/


SERGİ KOMİSYONU:

 Prof. Dr. Havva Alkan Bala 
Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Yeğin 
Mimar İnana Abdulli 
Mimar Kesra Mansuri 
Arş. Grv. Ayşe Merve Rızaoğlu 
Arş. Grv. Damla Özinal 


AMAÇ: Kurumsal hafızanın oluşumunda Mimarlık Bölümü için Proje derslerinde üretilen tasarımların arşivlenmesinin yanı sıra sergilenmesi de önemli bir akademik ve pedagojik birikim sağlamaktadır. Sergileme kültürü ve birikimi öte yandan akreditasyon sürecine katkı sağlamaktadır. Dünya Sağlık Örgütü tarafından “pandemi” olarak ifade edilen Covid-19 virüsü nedeniyle 2020-2021 Güz yarıyılında stüdyolar uzaktan eğitim ile yürütülmüştür. Tüm yarıyıl boyunca senkron uzaktan eğitim modeli ile dijital araçlardan yararlanılarak yürütülen eğitim çıktıları bu bağlamda ilktir ve özgündür. Dünya ile entegre olma, kolay erişilebilir olma, kurumsal görünürlüğünü arttırma, etkin paylaşım ile eğitim ortamındaki inter-aktiviteyi sağlama, eğitim standardını “akrandan öğrenme” bağlamında arttırma, kurumsal hafızayı güçlendirme amacıyla dijital ortamda mimari stüdyo çıktıları sergilenecektir. 


KAZANIMLAR: Dijital serginin yukarıda ifade edilen amaçlarının öngördüğü kazanımlarının yanı sıra pandemi dönemine özgü zorluklara cevap olabilecek başka katma değerleri söz konusudur. Şöyle ki; Kampüse ve Mimarlık okuluna fiziksel olarak gelemeyen öğrenciye dijital ortamda inşa edilecek olan Mimarlık Bölümünün yeni mekanlarını sanal olarak sergi yolu ile deneyimletmek önemli bir aşinalık ve aidiyet yaratacaktır. Sergileme kültürünün eğitim pratiklerimizin ayrılmaz bir parçası olduğu yaygın olarak benimsenen bir görüştür. Pandemi sonrasında yüz yüze eğitime geçildiği durumda bile sergileyerek eğitim ortamını zenginleştirmeye dijital sergi ile de eşlik edilme potansiyeli bulunmaktadır. Bir diğer olasılık ise fiziksel olarak sergilenen her pafta ve maketin barkod ile dijital sergi ile bağının kurulmasıdır. Öğrenciler arasında rekabet ve dayanışmayı arttırarak eğitim niteliğine girdi sağlanması beklenmektedir. Öğrencilerin kurumsal aidiyetinin artmasına yönelik sergi sürecine kendi ürünlerini sahiplenerek tasarım becerilerini arttırmaları amaçlanmaktadır. Mimarlar Odası Adana Şubesi başta olmak üzere diğer tüzel ve kamusal kurumlarla entegrasyonunun sergi yoluyla dijital ve örgün ortamda arttırılması beklenmektedir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ PROJESİ

Akademik Kadro

Mimarlık Bölümü 2020 Yaz Dönemi Staj Yönergesi